Voorleeswedstrijd en uitreiking diploma’s mediatoren

Vandaag hebben de nieuwe mediatoren hun diploma ontvangen! Zij zullen er samen met de meesters en juffen voor zorgen dat kinderen in de pauze fijn met elkaar buiten kunnen spelen. De mediatoren zijn opgeleid door juf Rita en hebben geleerd hoe zij andere kinderen kunnen helpen bij het oplossen van conflicten.

Na de uitreiking was het tijd voor de finale van de voorleeswedstrijd. Er zijn voorrondes geweest in de groepen 5 t/m 8. In de finale stonden leerlingen uit groep 7 en 8 van Wereldwijs en een leerling uit groep 6 van Bijlmerdrie.

De geselecteerde kinderen deden hun uiterste best en er werd prachtig voorgelezen. De jury had geen makkelijke taak, maar het is ze uiteindelijk gelukt om een winnaar te kiezen.

Angel uit groep 6 van Bijlmerdrie is de gelukkige winnaar. Gefeliciteerd! 🙂 Zohra uit groep 7 van Wereldwijs is geëindigd op de tweede plaats. Ook jij van harte gefeliciteerd! Deze kinderen mogen onze scholen vertegenwoordigen bij de volgende ronde van de Nationale voorleeswedstrijd. Deze zal plaatsvinden in een bibliotheek in de buurt. We wensen hen veel succes!