muzikale vorming

Vindt u het interessant te lezen wat muziek doet met kinderhersenen? Lees dan het artikel van Mark Mieras muziek en kinderhersenen

De muzikale vorming vormt binnen de culturele educatie onze topprioriteit. Het programma van het leerorkest   wordt vanaf 2007 uitgevoerd voor de groepen 5-8. In de groepen 1-2 wordt veel gezongen en de leerkrachten zijn altijd aanwezig bij lessen van de vakdocent muziek.  In de groepen 3 en 4 nemen we deel aan het Voortraject Leerorkest van het MCZO. Onze muziekdocent verzorgt voor de groepen 1-4 elke week de muzieklessen, waarin zingen en algemene muziekleer centraal staan.

De groepen 5  bezoeken een repetitie-concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest, de promotor van het Leerorkest.  Op 1 november 2012 werd er in onze school voor alle kinderen – cellisten van de samenwerkende scholen een workshop gegeven door Kevin Olusola

Talentvolle kinderen kunnen gaan deelnemen aan ons Klein Leerorkest dat binnen het aanbod van de naschoolseactiviteiten valt. Hier wordt wel een financiële bijdrage voor gevraagd. Dit orkest heeft al heel wat belangrijke optredens achter de rug!