Laatste nieuwsbrief

Wilt u de pdf versie van de laatste nieuwsbrief met alle foto’s? Kijk dan bij archief

Nieuwsbrief OBS WERELDWIJS NR  13

12 april schooljaar 2023-2024

Volg ons op : https://www.instagram.com/wereldwijs__amsterdam/

Belangrijke data: (kijk ook op de website bij de activiteitenkalender, https://www.obs-wereldwijs.nl/activiteitenkalender/

als u op het item gaat staan en klikt, krijgt u vaak meer informatie over de activiteit

Woensdag 17 april Inlooplessen in alle groepen van 8.25-9.00

VAN HARTE WELKOM!

Donderdag 18 april Oriëntatie ochtend voor nieuwe ouders 9.00-10.30
Donderdag 25 april Nieuwsbrief 14
Vrijdag 26 april Koningsspelen. Kinderen gewoon om 14.00 uit
27 april t/m 12 mei Meivakantie

Juf Paula 25 jaar in het onderwijs

Dat werd gezellig met het team gevierd en bedankt voor alle felicitaties bij de inloop!

Terugblik koffie met…de schoolschrijver!

Afgelopen dinsdag was er de Koffie met… Leesplezier. De 5e groepers hadden een persoonlijke uitnodiging geschreven voor hun ouders, dus er waren veel ouders van groep 5. Kinderboekenschrijfster en Schoolschrijfster Martine van der Horn heeft verteld wat ze allemaal in de klassen doet om de leesmotivatie en het taalplezier te bevorderen en daarnaast heeft ze ook leuke ideeën voor thuis gedeeld om het lees- en schrijfplezier bij kinderen te stimuleren, zoals het maken van een beeldgedicht, raadgedicht, droomdieren of een dierenalfabet.

Koningsspelen 26 april – zonder uw hulp kunnen wij niet deze dag!

Al heel veel ouders hebben zich aangemeld om bij een spelletje te staan of een groepje kinderen te begeleiden.

Echt super bedankt!

MAARRRR we zijn er nog niet en hebben nog veel meer ouders nodig.

Wilt u zich opgeven via de Parro agenda!

We kunnen deze dag echt niet zonder u!

Uw hulp is nodig tussen 8.30-12.00 uur.

De kinderen zijn gewoon om 14.00 uit

Leuk als iedereen in het oranje komt natuurlijk!

Verlof juf Paula

Juf Paula neemt haar duurzaam inzetbaarheidsverlof op rondom de meivakantie en is daardoor weer terug op dinsdag 21 mei. Juf Amy en juf Linda nemen waar tijdens deze weken.  Juf Paula gaat een lange fietsreis maken dwars door Spanje om weer op te laden en wat fitter te worden 😊.

Zwemles

De Koninklijke Amsterdamsche Zwemclub 1870 wil samen met de gemeente Amsterdam er voor zorgen dat 95% van de kinderen van Amsterdam-Zuidoost en Oost na de basisschool kan zwemmen èn zwemveilig is. Bij  de Koninklijke Amsterdamsche Zwemclub 1870  geven we les volgens de Zwem-ABC methode. De lessen zijn op woensdag- en zondagmiddag in het Bijlmer Sportcentrum en er is op dit moment geen wachtlijst. Het eerstvolgende instroommoment voor nieuwe leden is op woensdag 8 mei en zondag 12 mei. Schrijf u nu in en reserveer een plek voor uw zoon of dochter.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Govert Hehenkamp

Coördinator elementair zwemmen

Koninklijke Amsterdamsche Zwemclub 1870

Bijlmersportcentrum & Noorderparkbad

Blokkenhut – vaste partner van Wereldwijs

De blokkenhut heeft momenteel nog enkele beschikbare plekken op hun Buitenschoolse Opvang (BSO) en zij hebben onlangs een tweede groep geopend op ons Kinderdagverblijf (KDV). Deze uitbreiding biedt ouders en kinderen een geweldige kans om deel uit te maken van hun stimulerende en ondersteunende omgeving.

Vakantie- en studiedagen 2024-2025

Zie ook: https://www.obs-wereldwijs.nl/vakantie-en-studiedagen/