Groep 5/6 (Juf Emel en juf Celine)

Welkom op de pagina van groep 5/6 C van Juf Emel (di t/m vrij) en Juf Celine(ma)

Op deze pagina vind je alles wat je over onze klas moet weten.

Wat we dit jaar gaan leren en nog veel meer!

Gym

De kinderen krijgen één keer per week gymles van meester Dorian. Zij gymmen in een sportbroek, een t-shirt en sportschoenen.
De kinderen hebben gym op:

Dinsdag

Huiswerk

Elke vrijdag bekijken we samen het huiswerk van Rekentuin, Taalzee en Nieuwsbegrip in de klas.

Groep 5: 100 opgaven Rekentuin en Taalzee.

Groep 6: 100 opgaven in Rekentuin en Taalzee, en de laatste les van Nieuwsbegrip die op dinsdag online wordt geplaatst. Het is de bedoeling dat je van Nieuwsbegrip, zowel de tekstvragen als de woordenschat les maakt.

Inloggen

Inloggen voor Rekentuin, Taalzee en Nieuwsbegrip doen de leerlingen via www.cool.cloudwise.nl

Spelling

Hieronder vindt u per blok de woordpakket woorden en de doelen van spelling. Op deze manier weet u wat er in het blok aan bod komt en krijgt u meer inzicht waar uw kind mee bezig is in de klas.

Doelen:

PIT_SPEL_Leerlijn_G5_HR

Woordpakketten:

Totaaloverzicht-groep-5

Doelen:

PIT_SPEL_Leerlijn_G6_HR

Woordpakketten:

Totaaloverzicht-groep-6

Taal

Hieronder vindt u per blok de doelen van woord- en zinsbouw. Op deze manier weet u wat er in het blok aan bod komt en krijgt u meer inzicht waar uw kind mee bezig is in de klas.

Eerste half jaar:

PIT_TAAL_Leerlijn_TaalverkennenG5_HR

Tweede half jaar:
PIT_TAAL_Leerlijn_ Taalverkennen tweede halfjaar_G5_HR

Eerste half jaar:

PIT_TAAL_LeerlijnTaalverkennen_G6_HR (2)

Tweede half jaar:

PIT_TAAL_Leerlijn_Taalverkennen tweede half jaarG6_HR-gecomprimeerd

Rekenen

In het onderstaande document zijn per blok de doelen duidelijk in beeld gebracht en kunt u zien wat de kinderen leren in groep 5 en in groep 6:

Leerlijn Rekenen DOELEN Blok 1 t/m 9

WIG5_6_KINDDOELEN_S_BLOK1-9

OGO

In groep 5 en 6 werken we volgens het onderwijsconcept ‘OGO’ (ontwikkelingsgericht onderwijs). De ontwikkeling van de persoonlijke identiteit van uw kind staat hierbij centraal. We streven ernaar om een sociaal-culturele werkplaats te creëren in de klas, waarin ruimte is voor eigen initiatief en zelfontplooiingElke periode (van ongeveer 6-8 weken) werken we aan een thema wat past bij de belevingswereld van de kinderen.

Dit schooljaar starten we met het thema:Bij mij thuis’. Thuis betekent voor iedereen iets anders en thuis bestaat in veel verschillende vormen. Deze diversiteit vieren we dit jaar en we praten we over de verschillen en gelijkenissen. Dit thema gerelateerd aan de Kinderboekenweek 2023.

Vreedzame school

Aan het begin van het schooljaar starten we met het thema: we horen bij elkaar. In de eerste weken geven we elke dag een Vreedzame School les om bij te dragen aan positieve groepsvorming. De groep vindt zich opnieuw uit na een lange zomervakantie. Wat wordt de norm in de groep? Wie heeft het voor het zeggen? Welke rol vervult iedere leerling? Voelt iedereen zich thuis in de groep en heeft iedereen de vrijheid te zijn zoals hij of zij is? We gaan veel aandacht schenken aan:
  • Regels, routines en afspraken in de klas (en daarbuiten).
  • Gemeenschapstaken.
  • Opstekers en afbrekers.
  • Verschil van mening.
  • Samenwerken in de groep.
  • Pesten en plagen.