Afspraken voor afstandsonderwijs

Aandachtspunten voor het online afstandsonderwijs vanaf 4 januari

We communiceren met u via Parro.

Elke dag krijgt u een dagprogramma voor uw kind met uitleg, instructiefilmpjes, links naar filmpjes en opdrachten en een leuk opdracht bijvoorbeeld een challenge.

We zoeken regelmatig contact met uw kind of een groepje kinderen voor uitleg of we organiseren een groepsles via ZOOM

Leest u aub de berichten zorgvuldig. Heel veel antwoorden op vragen die gesteld worden staan meestal in de berichten. Voorkom ergernis en onnodige noodkreten….

Check eerst de berichten in Parro.

U krijgt te horen wanneer uw kind kan meedoen met een ZOOM meeting.

Installeer de zoom app. Als dat niet lukt is dat niet erg. Door op de link voor een zoommeeting te klikken komt u vanzelf daar terecht.

Op tijd klaar zitten

zorg dat uw kind op tijd klaarzit en kan inloggen of beschikbaar is als er een belafspraak is gepland door de leerkracht met uw kind.

Begeleiding van uw kind

We hopen dat u ondanks uw eigen werkzaamheden toch nog ergens tijd  vindt om uw kind waar nodig te begeleiden. Samen na te kijken met hulp van de gestuurde nakijkbladen of samen te kijken naar een instructiefilmpje  van de juf of meester. We snappen echt dat dit soms lastig is maar hopen toch heel erg dat we dit samen allemaal kunnen doen. We hebben uw hulp en ondersteuning echt nodig!

Bereikbaarheid

De leerkrachten zijn voor de leerlingen op de gewone schooltijden te bereiken dus van 8.25-14.00 via Parro. Soms wijken leerkrachten  iets van af qua tijden maar dat heeft u  dan al te horen gekregen van uw juf of meester.

U kunt zelf tot  16.30 bij hen terecht.

Wilt u zich houden aan deze tijden? En de leerkrachten niet ‘s avonds of ‘s nachts benaderen ( ja sorry dit is echt met enige regelmaat gebeurd tijdens de vorige lockdown).

De school is te bereiken van 8.00-16.00 voor andere vragen op het bekende nummer 020-6981078

Uitleen Devices

Een aantal geselecteerde leerlingen krijgen een device ( Chromebook) van school te leen met een uitleenovereenkomst. Deze zijn eerder door de Gemeente Amsterdam ter beschikking gesteld en kunnen we weer uitlenen.

De betreffende ouders hebben hierover een bericht gekregen. Maandag 4 januari kunnen zij worden uitgeleend.

Ophalen spullen die nodig zijn vanaf 4 januari

U krijgt van uw eigen leerkracht een bericht of en hoe laat uw kind spullen kan ophalen op 4 januari.

Vergeet dit niet te doen!

Leerplicht

Ook het afstandsonderwijs is onderwijs en valt onder de leerplicht.

Als uw kind niet deelneemt wordt de leerplichtambtenaar dit keer meteen ingeschakeld. Streng maar helaas nodig.

Internetcafé

Voor een aantal kinderen is er twee keer per week de mogelijkheid om naar school te komen voor anderhalfuur om extra geholpen te worden met het afstandsonderwijs. Dit gebeurt onder leiding van ons ondersteunend personeel. De kinderen werken aan hun eigen werk.

We roepen met name deze ouders op om erop toe gezien dat hun kinderen naar school komen voor dit extra aanbod.

De kinderen zijn door onszelf geselecteerd en de betreffende ouders hebben een bericht hierover gekregen.

Noodopvang

Daarnaast is er noodopvang van ouders met een cruciaal beroep en kinderen met een zeer complexe thuissituatie. Ook deze ouders zijn door onszelf benaderd of hebben zich opgegeven naar aanleiding van het Parro bericht afgelopen dinsdagavond. U kunt zich daar nu niet meer voor opgeven.

Groep 8

In overleg met de gemeente Amsterdam hebben veel onderwijsstichtingen, waaronder onze eigen stichting Zonova, gevraagd of de groep 8 leerlingen, mits veilig en verantwoord, toch fysiek onderwijs kan volgen. Dit is toegestaan. Dat betekent dat onze groep 8 leerlingen in halve groepen 2 dagen naar school komen.

Weer naar school op 18 januari???

We hopen het! Maar u snapt het. Wij kunnen hier niets in beloven en houden ons aan de maatregelen van onze regering. Maar hopen doen we samen met u wel.