dansproject groep 5

Aankondiging dansproject voor de groepen 5 op Wereldwijs

In de maand maart en april gaat groep 5 iets heel bijzonders doen. Een kort dansproject – twee sessies en een presentatie.    We gaan de dans gebruiken om onze nieuwe aanpak van de sociale vaardigheden (De Vreedzame School) te ondersteunen. Dit project heet:   Jij draagt mij en ik vang jou op schouder aan schouder” Een dans‐film project voor kinderen tussen 8 en 11 jaar. In dit project gaan kinderen samen bewegen en zo op een speelse manier de ander ontdekken. Met de principes van de Contactimprovisatie, een basistechniek van de moderne dans, gaan de kinderen fysiek communiceren. Door met elkaar in de ruimte te bewegen en fysieke impulsen om te zetten in beweging ontstaan gedanste verhalen. De door de kinderen gemaakte choreografieën worden gefilmd en tot een spannend visueel verhaal over vriendschap gemonteerd. Gedachtes over vriendschap worden hierbij ook in de film verwerkt. De kinderen  bedenken vragen rond het onderwerp vriendschap en gaan elkaar voor de camera interviewen. (B.v. Wat betekent vriendschap voor jou? Hoe maak je vrienden? Waarom is iemand jou vriend en iemand anders niet? … )

Het project wordt voor ons uitgevoerd door:

Susanne Marx, choreografe, dansdocente en regisseuse samen met

Saskia Habermann , performer, choreografe, dans docente tevens cameravrouw,  video-editor en documentairemaker

Groep  5a begint op  maandag  4 maart  en gaat verder op vrijdag 8 maart

dagelijks: 9‐12 uur en 13‐14 uur.

Groep  5b heeft de lessen op maandag 18 maart en op vrijdag 22 maart.

Ze laten hun werk zien op:

12 april, 11.30 uur in de klas, 13.00 uur voor ouders en andere belangstellenden.

Het project  “Schouder aan schouder” wordt mogelijk gemaakt door een bijdrage van Wereldwijs en een subsidie van het Amsterdams Fonds voor de Kunst.

outfit and attitude by changing your clothes
isabel marant sneakers Cog Hill Golf Country Club Hotels

Spotted trout are opportunistic feeders
Chanel EspadrillesBusiness And Fashion Go Together