Wereldwijs behoort tot de beste 8 scholen van Amsterdam!

Ja u leest het goed. Het is echt waar. De gemeente Amsterdam houdt van elke school de resultaten bij en publiceert die in de Kwaliteitswijzer (een link is te vinden op onze website  www.amsterdam.nl/kwaliteitswijzer). Over schooljaar 2012-2013 is eindelijk niet alleen de eindcitoscore gepubliceerd en vergeleken maar er is ook gekeken naar de scholen waar de meeste leerwinst is behaald.

Van de bijna 200 scholen in Amsterdam behoort Wereldwijs tot de beste 8 op het gebied van de meeste leerwinst! Het betekent dat de kinderen bij ons de heel veel leren en dat we in staat zijn heel gedifferentieerd les te geven. Daardoor kan elk kind zich zo optimaal mogelijk ontwikkelen. Opmerkelijk is dat vier van de acht beste scholen zich bevinden in Amsterdam Zuid-Oost. Onze hele Brede school (Bijlmer drie, Samenspel en Wereldwijs) behoort tot de top 8.  Het meten en vergelijken op het gebied van leerwinst zegt veel meer over de onderwijskwaliteit dan de eind-citoscore. We zijn blij dat het nu duidelijk wordt dat scholen met een hoge eind-citoscore echt niet altijd de beste scholen zijn…..We zeggen dit al jaren en proberen het uit te leggen en nu zien we het dan ook echt  terug in de gegevens over de meeste leerwinst.

We zijn ontzettend trots op dit resultaat!

Meer lezen? klik wereldwijs behoort tot de 8 beste scholen amsterdam voor het artikel in het Parool van 4 december

Paula Hoonhout, directeur Wereldwijs

woolrich parka
My continued mission to takeover Joplin