5 kinderen Wereldwijs in kindercommissie Zuid-Oost

Stadsdeel Zuidoost heeft een nieuwe Kindercommissie 2021-2022! Meer dan 100 kinderen meldden zich aan om lid te worden. Uiteindelijk mochten 20 finalisten hun ideeën voor een nog beter Zuidoost pitchen in Pathé Arena. Een jury bestaande uit onder meer de 14-jarige journalist Darryl Amankwah koos de 13 kinderen die de beste pitch gaven. Zij vormen samen de nieuwe Kindercommissie. Gefeliciteerd!

Veel belangstelling

Meer dan 100 kinderen uit diverse basisscholen meldden zich aan om lid te worden van de nieuwe Kindercommissie Zuidoost. Om kans te maken op een plek in de finale in Pathé Arena moesten de kandidaten een video inzenden. De jury selecteerde 20 finalisten.

Op woensdag 29 september hielden de finalisten een pitch in de grootste zaal van Pathé Arena. En dat was best spannend want naast de jury was er ook veel publiek. De jury bestond uit stadsdeelvoorzitter Tanja Jadnanansing, de demissionaire kindervoorzitter en Darryl Amankwah,  de 14-jarige Zuidooster die als eerste een officiële kinderperskaart kreeg.

Pitch

De finalisten moesten pitchen over hun idee voor een nog beter Zuidoost. De jury keek naar de beste pitch. Want dat de finalisten goede ideeën hadden was al gebleken bij de selectie voor de finale. De jury lette op de volgende punten:

• Taalgebruik: ben je goed verstaanbaar
  • Houding: hoe presenteer je je?
  • Overtuigingskracht: welke argumenten gebruik je?

De 13 nieuwe leden van de Kindercommissie Zuidoost 2021-2022 werden bekend gemaakt door de programmadirecteur van het Masterplan,  Saundra Williams.

Nieuwe leden

De nieuwe leden zijn: Denilio Sleeswijk, Sa’diyah Adalat, Shakonie Tam, Naeem van den Witteboer, Kayla Verdooren, Givendyo Hart, Leah Khan, Alae Admi, Jair Renfrum, Zainab Ali, Luba Yakubu, Charaeynis Febis en Sky Rustenburg

De leerlingen komen van Crescendo, As-Soeffah, Wereldwijs, Bijlmerhorst, De Knotwilg en De Blauwe Lijn. De nieuwe Kindercommissie vergadert op woensdag 27 oktober voor de eerste keer. De leden worden dan ook geïnstalleerd.

meer lezen? https://www.amsterdam.nl/nieuws-zuidoost/nieuwe-kindercommissie-zuidoost/