Groep 6/7B is Vreedzaam!

Sinds schooljaar 2012/2013 doen we Vreedzame school op Wereldwijs. Kijk HIER naar de website van Vreedzame school!

Vreedzame school

Dankzij Vreedzame School kunnen we veel conflicten zelf oplossen! We leren veel beter met elkaar omgaan. Ook leren we elkaar goed kennen, want groep 6 en 7 worden tijdens de les gewoon door elkaar gehusseld! Op deze pagina kunnen jullie zien waar we mee bezig zijn op dit moment, en wat we doen met Vreedzame School in de klas!

—————————————————————————————————————————————————————————————-

Vreedzame School 2013-2014

—————————————————————————————————————————————————————————————-

Elke nieuwe Vreedzame les beginnen we met een binnenkomer  en een afsluiter. Dit zijn leuke, korte, activerende spelletjes die er vaak voor zorgen dat we elkaar beter leren kennen. We moeten goed luisteren naar elkaar en samenwerken met kinderen uit de klas waar we eigenlijk niet vaak mee omgaan. Hier zie je foto’s van een leuke afsluiter beeldentuin. De kinderen moesten een duo zoeken waar ze nog nooit mee gewerkt of gespeeld hadden. Dan moest de ene van de ander een standbeeld ‘kleien’. Daarna maakte de ander een standbeeld. Dit leverde hilarische momenten en geweldige foto’s op. En…wat zitten er leuke kinderen in onze klas!

foto 3 foto 4