update

Beste ouders,

Wat gaat het hard zeg, we zitten inmiddels al in de maand oktober, met een weekje (herfst) vakantie in het vooruitzicht.

Wij (de leerkrachten) hebben net de studie tweedaagse erop zitten, die erg vruchtbaar en interessant is geweest. We zaten in Gouda, waar wij hard hebben gewerkt. We hadden daarbij de luxe van prachtig weer, waar we van genoten hebben. De sfeer was supergoed. Iedereen had een voldaan gevoel.

En nu over de groep:
ik tref en spreek een aantal van u regelmatig in de ochtend, maar toch ook weer heel veel ouders niet. En vanwege de tijd kan ik ’s ochtends niet uitgebreid met u praten, vandaar dat het fijn is om via de website het een en ander onder uw aandacht te brengen.

Te laat: gelukkig komen bijna alle kinderen van groep 4B op tijd op school. De schoolbrede afspraak is dat de kinderen bij de 2e bel al op hun plek moeten zitten. D.w.z. dat als een leerling om 08.30u zijn/haar jas nog staat op te hangen aan de kapstok, dan is dat kind niet op tijd. Het komt misschien heel streng over, maar dat is nu eenmaal de regel van de leerplichtambtenaar, waar wij ons ook aan moeten houden.

Huiswerk: de kinderen waren 2 dagen vrij en hebben voor rekenen oefenstof meegekregen als huiswerk. Het was heel prettig dat op 4 na, alle kinderen de opdrachten in orde hadden en die vandaag keurig hebben ingeleverd. Geweldig, hier word ik blij van. Ouders bedankt voor uw medewerking/betrokkenheid!

Gymles: elke dinsdag en donderdag heeft uw zoon/dochter gymles. Ik wil u eraan herinneren om de sportkleding mee te geven. Voor kinderen die heel erg transpireren graag ook een washandje mee, om na de les de oksels wat op te frissen.

Muziek: op dinsdag 22 sept. is in groep 4 het voortraject van het leerorkest gestart. De kinderen krijgen muziekles van een externe muziekdocente, Filipa. Ze leren leuke liedjes en ritme klappen. Soms zullen er ook muziekinstrumenten aan te pas komen. De lessen worden om de week gegeven, van 09.15 – 10.00 u

Luizen: Bent u op de hoogte dat een groepje ouders om de zoveel tijd de haren van uw kind komt controleren op luizen? Tot nu toe  is er in onze groep bij niemand luizen gevonden.

Klassenouder: de klassenouder van groep 4B is de moeder van Kayden: Marjorie Alberg. Zij zal mij wat werk uit handen nemen, zoals contact leggen met ouders, als uw hulp nodig mocht zijn bij allerlei zaken rondom de groep/school.

Tenslotte wil ik u informeren over de Kinderboekenweek die op woensdag 7 oktober van start gaat. Het thema Is: “Raar maar waar” De kinderen gaan de KBW gezamenlijk openen met een dans. En  tot aan de sluiting zullen zij allerhande activiteiten doen, die met het thema te maken hebben.  De afsluiting is op vrijdag 16 oktober. Leest u vooral de nieuwsbrief met info hierover.

Nou, ik denk dat ik u behoorlijk heb bijgepraat. De volgende krijgt u wat foto’s te zien.

Met vriendelijke groet,

Juf Eveline