Topo

Kerndoel 50: “De leerlingen leren omgaan met kaart en atlas, beheersen de basistopografie van Nederland, Europa en de rest van de wereld en ontwikkelen een eigentijds geografisch wereldbeeld.”

Dit is wat de kinderen aan het einde van de basisschool moet kunnen, volgens de kerndoelen. Daar zijn wij druk mee bezig in groep 6 én 7! Elke 3 weken heeft groep 6 een toets van een van de provincies van Nederland en groep 7 een Europees land.

Via de website van Topomania kun je thuis GRATIS oefenen, super handig! Klik HIER voor de website!

——————————————————————————————————————————————————————————————

Wil je weten hoe we gescoord hebben in 2013-2014? Hier zie je onze gemiddelde cijfers:

Provincies + hoofdsteden: 7,9
Noord-Holland: 8,8
Flevoland: 7,6
Zuid-Holland: 9
Utrecht: 8,8
Zeeland: 9,0
Noord-Brabant: 5,8
Limburg: 8,9
Gelderland: 8
Overijssel: 7,9