Ouderworkshop op 6 januari

Uitnodiging

Kom naar de workshops voor ouders op woensdagavond 6 januari!  van 19.00-20.30  (vanaf 18.30 inloop met koffie/thee)

We zijn trots op hoe wij onderwijs geven op Wereldwijs en willen dat heel graag met u delen!

Schrijf u maandag 4 januari, dinsdag 5 januari of woensdag 6 januari in voor diverse workshops. De lijsten hangen in de grote hal. Vol=vol (max 12 deelnemers per workshop)

U kunt deelnemen aan drie workshops. Elk half uur wisselt u van workshop.

Uit welke workshops kunt u kiezen:

Zeven workshops op een rijtje:

1. Cijferend delen: de nieuwe staartdeling!

Workshop in Lokaal van groep 7 (juf Mira)
In deze workshop maakt u kennis met het uitrekenen van deelsommen in de nieuwe vorm: cijferend delen. U krijgt uitleg over hoe uw kind een deelsom (bijvoorbeeld 288:8=) moet uitrekenen. In een coöperatieve werkvorm wordt u in de gelegenheid gesteld actief mee te denken en te doen. Hopelijk kunt u na deze workshop samen met uw kind deelsommen uitrekenen.

De workshop wordt gegeven door juf Mira en juf Bianca.

2.Speelgedrag in kleur

Workshop in speellokaal

Door te spelen in de juiste kleur en met de juiste begeleiding ervaar je in korte tijd positieve ontwikkelingen in het speelgedrag van leerlingen. Op het terrein van zelfvertrouwen, structuur aanbrengen, zelfstandigheid en samenspelen zijn deze vorderingen zichtbaar.

Onder leiding van meester Egon gaat u in de speelzaal zelf ervaren hoe dit nu allemaal werkt.

1. Hoe wordt u leesexpert?

Workshop in lokaal van groep 3 (juf Lisa)

In groep 3 leren kinderen lezen. Maar welke leesactiviteiten doen we allemaal? Heeft u wel eens gehoord van race-lezen, expertlezen en woorden flitsen? Waarom is het belangrijk dat er dagelijks met een leesouder wordt gelezen? Kom naar deze workshop en word ook een lees-expert. U krijgt praktische tips om thuis te oefenen met uw kind.

De workshop wordt gegeven door juf Anne en juf Lisa

1. Begrijpend lezen en systeemdenken

Workshop in lokaal van groep 7/8 (juf Hanna)

De werkvormen en de hulpmiddelen van systeemdenken blijken van grote waarde te zijn om de kwaliteit van het onderwijs in begrijpend lezen te verbeteren. De kennis en vaardigheden die kinderen hierdoor leren, blijken ook van betekenis te zijn voor andere vakken. Tijdens de  workshop  begrijpend lezen en systeemdenken laten wij u ervaren wat die werkvormen zijn.

Zodat u ook begrijpt als uw zoon /dochter het heeft over. We hebben vandaag in de klas  een Venn-diagram, relatie-cirkel, een woordspin of een gedragspatroongrafiek gemaakt!

De workshop wordt gegeven door juf Ingrid, juf Maaike en juf Amy

1. Wat gebeurt er in de kleuterklas: spelen of leren?

Workshop in lokaal van groep 1/2c (juf Sanne)

Als leerkracht horen we vaak dat het echte leren en werken vanaf groep 3 start, maar is dat wel zo?

Spelen ze alleen maar doelloos in de kleuterklassen of leren ze ook echt iets middels een leerlijn?

Het antwoord is; ja, er is een leerlijn en ze leren inderdaad iets.

Ook aan het einde van groep 2 moeten kinderen bepaalde SLO-doelen behaald hebben (Stichting Leerplan Ontwikkeling).

Welke doelen dat zijn en hoe wij deze doelen aanbieden en bereiken kunt u tijdens onze workshop ervaren.

De workshop wordt gegeven door meester Bram, juf Marleen, juf Sanne en juf Evelien

1. Mindmappen in de klas

Workshop in lokaal van groep 8 (juf Saskia)

Hoezo mindmapt u nog niet?

Mindmapping zorgt ervoor dat de beide helften van onze hersenen worden gestimuleerd: zowel de linkerzijde voor het rationele en logische denken als de rechterzijde voor het zichtbaar maken van het creatieve denken.

Ervaar in deze workshop hoe wij met de leerlingen teksten beter leren te begrijpen door te mindmappen. Schrijf je nu in!

Workshop wordt gegeven door Saskia Kaptijn

1. De ontwikkeling van uw kind.

Workshop in lokaal van groep 6 (juf Irma)

Hoe kijken wij naar de ontwikkeling van uw kind en bepalen wij het aanbod? In deze workshop leert u hoe wij analyseren.

Wat gebruiken wij daarvoor en hoe gaat dat in zijn werk

Deze workshop wordt gegeven door Ineke Slebos (intern begeleider)