Ouderavond anti-pest aanpak

Op 10 november was er een ouderavond voor de ouders van de kinderen van Bijlmerdrie en Wereldwijs. Op die avond heeft Fleur Runeman, van het advies en begeleidingsdienst van het ABC, samen met de stuurgroepleden van De Vreedzame School, juf Maaike, juf Anne en juf Rita G, hoe de Oplossingsgerichte Pest Aanpak (OPA) aansluit binnen de preventieve kaders van de Vreedzame School om zodoende samen te werken aan een sociaal veilig Bijlmerdrie en Wereldwijs. Op die avond hebben wij het gehad over wat de school doet om pesten te voorkomen en u weet wat u als ouders kunt doen om hieraan bij te dragen. Ook hebben wij het gehad wat de school doet als er gepest wordt en u weet wat u als ouder kunt doen om te helpen het pesten te stoppen. Jullie hebben kennis genomen van de Oplossingsgerichte Pest Aanpak en tenslotte hebben wij het gehad over de samenwerking tussen ouders en de school om tot een betere sociaal veilig klimaat te zorgen op de Bijlmerdrie en Wereldwijs. De aanwezige ouders vonden de informatie over de OPA-aanpak zeer zinvol. Ouders waren het mee eens dat op alle scholen gepest wordt en dat het pesten serieus moet worden aangepakt. Ouders vinden het fijn dat beide scholen met deze aanpak aan de slag gaan. Ouders gaven aan graag op de hoogte gehouden te worden als het OPA-traject wordt ingezet zodat zij hun kind(eren) thuis kunnen ondersteunen. Het was wel jammer dat de opkomst zo laag was. Om de afwezige ouders deze belangrijke informatie niet te onthouden kunt u hier de powerpoint over de ouderavond teruglezen Al met al kijken wij met een positieve, constructieve, productieve en kritische avond terug.