Impressie uitstapje en leerorkest leerlingen

Beste ouders,

In verband met het thema van IPC: “Ontdekkingsreizigers en avonturiers,” hebben de kinderen van groep 6 onlangs een uitstapje gemaakt naar het V.O.C schip (Verenigd Oost-Indische compagnie) Het was een hele beleving voor ze. Ze hebben een goede indruk gekregen van de scheepsreizen van de ontdekkingsreizigers en konden zo beter begrijpen hoe het allemaal precies in zijn werk ging.

Op 21 nov. hebben wij een bezoek gebracht aan het Van Gogh museum, alwaar zij een rondleiding hebben gekregen en schilderijen hebben bekeken en geanalyseerd. Hun interesse was groot. Er werden veel vragen gesteld. Het laatste deel bestond uit het maken van tekeningen. Deze hebben de kinderen meegenomen naar huis. Ik hoop dat u die heeft kunnen bewonderen. Het was een leerrijke ervaring voor hen. En zij hebben zich keurig gedragen.

Ook zijn de Leerorkestlessen nu alweer 3 weken aan de gang.  Een aantal kinderen moest echt weer even inkomen. Nu heeft iedereen het gelukkig weer opgepakt. En iedereen doet met plezier mee.

Groet,

Eveline