Groep 8C (Meester Bram en juf Maaike)

Welkom  op de klassenpagina van groep 8C

Op deze pagina kunt u zien en lezen waar wij mee bezig zijn in de groep. Hieronder kunt u terugvinden aan welke doelen wij werken in groep 8. Dit biedt u de mogelijkheid om hier ook thuis met uw kind mee te oefenen.

Ook staan er andere weetjes. Belangrijke mededelingen en overige info volgt via parro. Zorg dat uw parro app geactiveerd is en kijk er regelmatig op.

Huiswerk
De kinderen hebben een inlog voor cool.cloudwise.nl en kunnen thuis oefenen op Rekentuin, Taalzee, nieuwsbegrip, gynzy, wereld in getallen en Words&Birds.

De nieuwsbegrip tekst staat er iedere dinsdag op en kan vanaf die dag 1x per week gemaakt worden; zowel de tekstvragen als woordenschat vragen.

U hoort van uw leerkracht welk huiswerk er verwacht wordt af te zijn op een bepaalde datum.

Iedere vrijdag wordt het huiswerk in de klas gecontroleerd. Verdeel het over de week en pas hier de planning op aan. Redenen als “ik had een verjaardag” of “ik had sporttraining” zijn dus niet aan de orde, omdat je een hele week de tijd hebt.

Gym

Dinsdag /woensdag: gymles. De kinderen gymmen in sportkleding en sportschoenen.

Op donderdag hebben ze tot de herfstvakantie ook nog buitensport. Zorg voor passende kleding met name bij slecht weer.

Gezonde school

Wereldwijs is een Jump-In school. Jump-In is het programma dat scholen helpt om optimaal bij te dragen aan gezonde voeding en beweging van hun leerlingen en zo overgewicht te voorkomen.

We drinken water tijdens de pauzes, limonade wordt weer mee naar huis gegeven. In de ochtend eten we fruit. Voor de lunch eten we bruin brood met bij voorkeur gezond hartig beleg.

Verjaardagen en traktaties

Een verjaardag is een belangrijk moment in het leven van uw kind. Dat vieren we dan ook graag in de klas. Gebruikelijk is dat de jarige een kleine traktatie verzorgt voor de kinderen in de klas. Het eten moet passen bij de gezonde school. U kunt een traktatiewijzer vragen bij de leerkracht.

In overleg met de leerkracht kunt u een dag afspreken waarop we de verjaardag van uw kind vieren.

Leerlijnen

(klik op de afbeeldingen voor een grote versie)

Hier zijn de leerlijnen waar wij dit jaar mee aan de slag gaan:

TAAL:

SPELLING: