Even over het een en ander

Beste ouders,

Het is van groot belang dat u de Nieuwsbrief leest, omdat u anders informatie mis loopt. Soms zijn ouders niet op de hoogte van belangrijke zaken de school betreffende, terwijl het wel in de Nieuwsbrief stond. Ik wil onder uw aandacht brengen dat er behalve de papieren versie ook een digitale is.

De Kinderboekenweek was heel leuk. Ik heb bij de afsluiting heel wat ouders mogen begroeten, die naar de presentatie van de proefjes in de groep, zijn komen kijken. Dat vond ik heel fijn. De ouders die er niet bij konden zijn, kunnen gelukkig alsnog een impressie krijgen van de activiteiten rondom het thema. In de Nieuwsbrief zijn er links opgenomen, waarop u een aantal proefjes, die door alle groepen in de klas zijn gedaan, kunt bekijken.

Ik wil u een opsteker geven, voor het feit dat de meeste leerlingen de dicteetjes ruim voldoende tot goed maken. Op vrijdagen worden deze gemaakt. Maar daaraan voorafgaand hebben de kinderen in de klas geoefend, maar ook thuis, vaak samen met de ouders. En het is net die extra oefening die er soms voor zorgt dat het resultaat naar tevredenheid is. Dat is goed te merken aan de scores. Fantastisch ouders, gaat u vooral zo door!

Hierbij graag het verzoek om  plus – en min sommen t/m 20 regelmatig te oefenen met uw kind. Dit moet namelijk geautomatiseerd zijn bij alle leerlingen. Weest u creatief en bedenkt u een leuke, gezellige manier om dit samen te doen. Uw kind zal dit heel plezierig vinden en het werkt alleen maar in zijn/haar voordeel.

Ik merk dat ouders ook steeds meer gevolg geven aan de oproep om hun jarig kind zoveel mogelijk gezonde traktatie mee te geven. Dank voor uw medewerking!

Vandaag hadden wij een jarige en de kinderen hebben echt allemaal genoten van het fruit aan de prikkers, met een marshmellow als garnering. ’t Zag er ontzettend leuk, feestelijk en appetijtelijk uit. We kijken in ieder geval nu al halsreikend uit naar de volgende verjaardag…… (lol)

Mag ik u een fijn weekend toewensen?

m.vr. gr.

Eveline Valpoort

NB: ik ben de foto’s niet vergeten te plaatsen. Het is alleen niet gelukt. Ik vraag de volgende keer wel hulp.