Bezoek rembrandthuis

“Fantastisch landschap”

Op 11 januari 2013 zijn de kinderen van de groepen 7a en 7b naar het Rembrandthuis geweest.

Ze kregen daar een rondleiding en uitleg over het huis, het leven van Rembrandt en de schilderijen en etsen* van Rembrandt.

Als tweede activiteit volgden ze de workshop afdrukken, getiteld ‘Fantastisch landschap’. Dat hield  in dat ze een op school gemaakte en meegenomen tekening van een bedacht landschap in een plastic plaatje mochten krassen en het plaatje afdrukken  met zwarte inkt.

De kinderen hebben zo een goede indruk gekregen van de manier waarop Rembrandt werkte en van zijn leven in 17e eeuw, de Gouden Eeuw, waar ze nu juist in de geschiedenislessen mee bezig zijn.

De afdrukken en plaatjes zijn mee naar school genomen en daar heeft meester Reinier ze ingelijst. Sinds deze week worden ze bij de beide klaslokalen – buiten op de wand in de hal tentoongesteld. U kunt het werk van uw kind daar komen bewonderen.

( * Een ets is een met zuur en een naald in een koper of zinkplaat getekende afbeelding, die na te zijn ingeïnkt onder hoge druk op een etspers wordt afgedrukt op speciaal papier – een voorbeeld van een etspers kunt u zien in ons handvaardigheid / technieklokaal

business growth will stop
isabel marant boots Make a Katy Perry Costume