afspraken opening school 8 februari

Veel blijft hetzelfde maar er zijn enkele veranderingen/aanpassingen
– een kind dat verkouden is mag niet naar school komen zie hiervoor kinderenhttps://lci.rivm.nl/langdurig-neusverkouden-kinderen

-U wordt gevraagd een mondkapje te dragen buiten bij het halen en brengen van uw kind.
– Graag maar 1 ouder per gezin die het kind haalt en brengt
-Als er een positieve besmetting is in een groep door een leerling of leerkracht moeten alle kinderen van die groep in thuisquarantaine.
-Na 5 dagen kunt u zelf uw kind laten testen bij de GGD. Bij een negatieve uitslag mag het kind terug naar school.
-Als u uw kind niet wil laten testen moet uw kind langer in quarantaine ( 10 dagen)
-Kinderen van groep 7 en 8 graag alleen naar school laten komen
– de leerkrachten vanaf groep 3 gaan zoveel mogelijk afstand bewaren ten opzichte van van de leerlingen
– Er wordt niet omgekleed bij de gymlessen en de gymlessen worden aangepast aan zoveel mogelijk 1,5 meter activiteiten
-Voor Wereldwijs specifiek geldt:
Het grote plein gaat worden afgezet en er is een verbod op fietsen en lopen door ouders over de tegels. Dit ging ook niet meer goed voor de sluiting van 15 december en teamleden ervaren dit als een zeer onveilige situatie omdat ouders kris kras door leerlingen fietsen/lopen en geen afstand nemen van de teamleden. Dit willen wij zo niet langer.
U kunt zicht verplaatsen over het grasveld. De fietsen van kinderen kunnen ook aan het hek van het gebouw van Bijlmerdrie worden gezet.
– Bij een eventuele individuele gemaakte afspraak moet u een neusmondmasker dragen in van de school.
-Teamleden dragen buiten een mondkapje of face-shield en een aantal zullen met een face-shield ook in de groep werken ( dit is een advies maar geen dringend advies)

En voor de rest gelden alle andere regels nog steeds:
Uw kind komt met gewassen handen naar school
Uw kind wast zijn handen op vaste momenten in de groep en droogt af met papieren handdoekjes
Er wordt veelvuldig schoongemaakt
Er zijn eigen toiletten per groep
Er wordt per jaarlaag volgens een vast buitenspeelrooster, buiten gespeeld ( eigen speelplekken)
Groepen mengen zo min mogelijk
U verzamelt bij de aangewezen plek buiten ( zie nogmaals de plattegrond) om uw kind te brengen en te halen.
Ouders zijn (helaas) niet welkom in het gebouw.
De leerplicht geldt: uw kind moet naar school, behalve bij ziekte of quarantaine