Vreedzame School

Bij elk blok van de Vreedzame School horen ‘kletskaarten’.
Hiermee kun je thuis met elkaar praten over de onderwerpen van de lessen in de klas.

Blok 3 gaat over ‘We hebben oor voor elkaar’. We vinden het belangrijk om een goed gesprek te kunnen voeren.  Je eigen mening hebben mag natuurlijk altijd, maar je moet bijvoorbeeld wel luisteren naar een ander. Klik hier voor de kletskaart.

Blok 2 gaat over hoe we zelf conflicten kunnen oplossen op een goede manier.  Je kunt reageren met verschillende ‘petten’ op, vraag uw kind een naar de pet die hij/zij meestal op heeft. Klik hier voor meer vragen en gespreksonderwerpen over dit blok.

Blok 1 gaat om het vormen van de groep ‘Wij horen bij elkaar’. We hebben het gehad over wat wij een fijne klasgenoot vinden en hoe wij met elkaar om zouden willen gaan. Hier hebben we afspraken over gemaakt, deze staan in ons contract!
Zoals je ziet heeft iedereen deze ondertekend! Klik hier voor ideeën voor een praatje.