Spreekbeurten in groep 4

In groep 4 beginnen we met ‘echte’ spreekbeurten. Dat vinden de kinderen ontzettend leuk, maar ook spannend. U kunt uw kind thuis voorbereiden op het geven van de spreekbeurt, door bijvoorbeeld samen te bedenken wat er vertelt gaat worden en boekjes te lenen bij de bieb of plaatjes te printen van internet. Wikikids heeft veel informatie!

De spreekbeurt moet passen binnen ons thema. Niet ieder kind komt elk thema aan de beurt. Er zullen gemiddeld 8 kinderen per thema aan de beurt komen, dan is aan het einde van het jaar iedereen een keer geweest.

De spreekbeurt moet ongeveer 5 minuten duren, mag ondersteund worden met boeken, plaatjes, filmpje, liedje etc. Het digibord mag uiteraard gebruikt worden. Klik op het plaatje voor goede tips! ———————->super-spreekbeurt

De intekenlijst voor de spreekbeurten hangt aan de deur. Wij praten hier met de kinderen over, maar u kunt ook zelf met uw kind afspreken wanneer het een spreekbeurt geeft. U kunt helaas niet bij de spreekbeurt aanwezig zijn.

De leerkracht geeft zelf een voorbeeldspreekbeurt en we zullen bespreken hoe een spreekbeurt precies gaat en waar deze aan moet voldoen. Deze afspraken(dat noemen wij succescriteria) kunt u dan vinden op onze groene datamuur in de klas, en hieronder.

Succescriteria Spreekbeurt in het algemeen

• Ongeveer 5 minuten
  • Rechtop staan
  • Luid spreken
  • Het publiek aankijken
  • Boeken, plaatjes en spullen erbij gebruiken
  • Spiekbriefje mag

Na de spreekbeurt geven wij elkaar Tips&Tops.

Een Tip is iets wat nog beter kan (bijvoorbeeld, je moet wat harder praten)

Een Top is iets wat al supergoed was (bijvoorbeeld je hebt duidelijk verteld)

Succescriteria thema Dieren