Oefenweb: Rekentuin,Taalzee en Words & Birds

Alle lleerlingen krijgen een account bij https://www.oefenweb.nl voor de programma’s Rekentuin, Taalzee en Words & Birds (vanaf 8 jaar).

Hiermee leren zij op school extra te oefenen maar dat kunnen zij ook thuis!

Oefenweb is een digitale leeromgeving waar leerlingen uitgedaagd worden om op hun eigen niveau de lesstof te kunnen oefenen. Dit gebeurt spelenderwijs: prestatie maar ook inzet zal worden beloond. Binnen Oefenweb zijn verschillende oefenprogramma’s zoals Rekentuin, Taalzee en Words&Birds. Deze leeromgevingen zijn uniek vanwege het door wetenschappers ontwikkelde adaptieve meetsysteem. Continu en na elke opgave worden de vaardigheden van de leerling gemeten. Zo weten we exact hoe leerlingen presteren. Daardoor krijgt elke leerling opgaven aangeboden die aansluiten bij zijn of haar niveau. Onderwijs op maat dus. Tegelijkertijd biedt het meetsysteem leerkrachten een innovatief volgsysteem. De voortgang van leerlingen is realtime en tot in detail te volgen. Dit biedt handvatten voor aanvullende instructie. Ook ouders / verzorgers kunnen met hun kind meekijken. U krijgt bij de startgesprekken de inloggegevens van uw kind van de leerkracht.

We geven geen huiswerk meer mee om extra te oefenen voor rekenen en taal.  Dat kan vanaf nu met Oefenweb. Woordpaketten spelling/woordenschat uitbreiding en nieuwsbegrip oefenen zal nog steeds gaan als voorheen. Op de website kunt u per groep de informatie hierover vinden.

Meer lezen over oefenweb?  oefenweb programma ontstaat uit onderzoek

Heeft u nog vragen over dit programma of wilt u eens zien hoe Oefenweb werkt, dan nodigen wij u van harte uit om donderdag 14 september van 8.30 – 9.30 uur de ouderworkshop te volgen. De workshop zal gegeven worden op Wereldwijs door Marlijn Bouwman van Oefenweb.